- Score redactie 15.30 /20
Deze zelfopladende hybride koppelt een viercilinder-turbo van 160 pk aan een synchrone elektromotor met permanente magneet van 65 pk en een starter-alternator. Allemaal samen sturen die tot 215 pk en 367 Nm naar de voorwielen – of naar de vier wielen als je de AWD-variant hebt besteld. In de praktijk verloopt het samenspel tussen benzine- en elektromotor altijd vloeiend en harmonieus, waarbij die puur elektrische aandrijving maar van korte duur is, wetende dat de batterij slechts een capaciteit heeft van 1,49 kWh.
Anders gezegd: puur elektrisch rijden kan enkel over (zeer) korte afstanden en bij (zeer) lage snelheden. Zoals bij het gros van de full hybrids op de markt dient de elektromotor vooral om de verbrandingsmotor wat te ontlasten, en zo de benzinedorst – en dus de CO2-uitstoot – wat te temperen. Op dat vlak is er dus weinig nieuws te melden.
-
Geteste versie
-
hyundai Santa Fe 1.6 T-GDi Hybrid Luxury Aut.
-
Categorieën
- SUV's & Crossovers
Brandstof
- HYBG
CO2
145 tot 157gr WLTP
Vermogen
215 CVLengte
4830 m
Koffervolume
628 tot 711 L
In dit artikel : Hyundai, Hyundai Santa Fe
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!