Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Terwijl de nieuwste 1-Reeks en 2-Reeks Gran Coupé en Active Tourer zijn overgestapt op voorwielaandrijving, blijft deze 2-Reeks Coupé een achterwielaandrijver (met het onderstel van onder meer de 3- en 4-Reeks). Vanaf de eerste bocht tovert hij een glimlach op het aangezicht van de bestuurder: de voortrein bijt zich vast in de bocht, terwijl de achterkant levendig meedraait, met desgewenst een driftbeweging die makkelijk controleerbaar blijft dankzij de uitstekende balans van het onderstel (met een ideale statische gewichtsverdeling van 50/50 voor/achter) en de gevoelige bedieningsorganen (stuurinrichting, remmen). Echt rijplezier dus, zonder aan comfort in te boeten. De interieurafwerking is netjes, maar de twee zitplaatsen achterin zijn moeilijk toegankelijk en de hoofdruimte is er vrij beperkt. De kofferruimte is dan weer correct.
De 184 pk sterke 2.0-turbobenzinekrachtbron in de 220i is zonder meer krachtig en soepel, maar hij mist pit bij hoge toerentallen en vlakt de sensaties uit. Er bestaat ook een 156 pk-versie van dit blok (218i) evenals een variant met 245 pk (230i). Voor de kilometervreters is er bovendien een tweeliter-diesel (220d met 163 of 190 pk). De heilige graal blijft de befaamde drieliter-zescilinder op benzine, die in de M240i goed is voor 374 pk, gecombineerd met vierwielaandrijving. In de radicalere en enkel op de achterwielen aangedreven M2 levert datzelfde blok 460 pk en 550 Nm.
De 2-Reeks Coupé heeft in de eerste plaats een moderne, geciseleerde koetswerkstijl. En een geslaagd onderstel: deze perfect afgestelde achterwielaandrijver biedt rijcomfort, een dynamische wegligging en zelfs de nodige fun op verzoek. Maar niet meer in openlucht: de 2-Reeks Cabrio staat niet langer op het programma.