Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Mazda CX-60 2025

  • In het Mazda-gamma positioneert deze CX-60 (waarvan de zevenzitsversie volgt in 2023, onder de typenaam CX-80) zich één niveau hoger dan de CX-5. Deze SUV is ontworpen door het Amerikaanse centrum van het merk. De aankleding van het interieur is typisch Mazda: sober en hoogwaardig van kwaliteit, met degelijke materialen. Geen enorm en flitsend aanraakscherm hier, maar wel een compacte interface in combinatie met een zeer ergonomische draaiknop. Achterin is er genoeg ruimte, zonder meer. Dat komt omdat de motor hier in de lengte ligt, zodat er voor het interieur minder plaats overblijft dan in een even lange SUV met dwarsgeplaatste motor en voorwielaandrijving. Deze architectuur zorgt wel voor meer rijplezier: het weggedrag is evenwichtig en natuurlijk, temeer omdat de vierwielaandrijving de achterwielen bevoordeelt.

    De CX-60 is ook de eerste Mazda met een plug-inhybride aandrijflijn. Hij combineert een atmosferische 2.5 op benzine met een elektromotor voor een totaalvermogen van 327 pk. Met zijn 17,6 kWh-batterij biedt deze hybride SUV officieel een elektrisch rijbereik van 68 kilometer. Maar zijn enkelfasige oplader is wel beperkt tot 7,4 kW. Voor 2023 kreeg de CX-60 een nieuwe zescilinder-in-lijn, een 3.3-diesel (200 of 254 pk) met een 48-voltsysteem. Later zou nog een eveneens van zo’n mildhybridesysteem voorziene zes-in-lijn op benzine moeten volgen, met een cilinderinhoud van 3,0 liter.

    De CX-60 is geen referentie in zijn segment, maar zijn plug-inhybrideversie heeft een prijskaartje waaraan weinig concurrerende merken kunnen tippen. Voor particuliere klanten zijn de veelbelovende zescilindermotoren, die verkrijgbaar zijn op benzine en op diesel, wellicht interessanter.

  • Diesel

    • Automatisch met manuele modus
    • 254 pk
    • 5.2 l / 100 km
    • CO2: 140-142 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 254 pk
    • 5.2 l / 100 km
    • CO2: 140-142 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 200 pk
    • 5 l / 100 km
    • CO2: 130-133 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 200 pk
    • 5 l / 100 km
    • CO2: 130-133 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

    Hybride benzine Plug-in

    • Automatisch met manuele modus
    • 326 pk
    • 1.5 l / 100 km
    • CO2: 32-33 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 326 pk
    • 1.5 l / 100 km
    • CO2: 32-33 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests Mazda CX-60

Onze tests

Nieuws Mazda

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget