Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Mercedes-Benz GT AMG 2019

  • Niet meer beschikbaar
  • In tegenstelling tot zijn voorganger, de exotische SLS met zijn vleugeldeuren, mikt de compactere en minder dure AMG GT op een breder publiek. De GT heeft een krachtig design dat meteen zijn traditionele lay-out verraadt. De achter de voorwielen geplaatste V8 duwt de twee inzittenden tot bijna op de achteras, vanwaar ze uitkijken over een lange motorkap. De coupé kreeg al snel het gezelschap van een Roadster-variant (met stoffen kap), die ondanks de nodige structuurverstevigingen amper 55 kilogram meer op de weegschaal zet.

    De voor de AMG GT nieuw ontworpen biturbo-V8 bestaat uit twee gekoppelde viercilinders. Deze met de hand gebouwde vierliter levert in de GT 530 pk, in de GT C 557 pk en in de GT R 585 pk. De gerobotiseerde zevenbak zit in alle gevallen tussen de achterwielen en draagt bij tot de gewichtsverdeling van 47/53 procent over voor- en achteras. Uitgerust met de gestuurde schokdemping Ride Control en het AMG Dynamic Plus Pakket, dat ook meesturende achterwielen bevat, laat de GT zich makkelijk mennen, maar anderzijds vertoont hij ook een onvoorspelbaar weggedrag op de limiet. De sportwagenroeping vertaalt zich anderzijds wel in droge onderstelreacties, terwijl de uitgesproken rol- en windgeluiden eveneens een ‘gran turismo’ onwaardig zijn.

    De GT is minder macho dan zijn voorganger, maar meer uitgebalanceerd en beter dagelijks bruikbaar. Wie de limiet gaat opzoeken, moet echter op zijn hoede blijven. De Coupé biedt al ongefilterde sensaties, en dat geldt des te meer voor de Roadster.

  • Benzine

    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 522 pk
    • 11.5 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 3 deuren
    • 2 zitplaatsen

Tests Mercedes-Benz GT AMG

Onze tests

Nieuws Mercedes-Benz

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget