Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Net als de Mini driedeurs is de Cabrio, die begin 2016 op de markt kwam, in alle richtingen gegroeid. Die groeischeut kwam de binnenruimte ten goede, al zitten de achterpassagiers nog altijd vrij krap. De kap laat zich ook deze keer weer helemaal wegvouwen of slechts gedeeltelijk openschuiven, zodat je een open dak én een cabrio in één hebt. Volledig opgevouwen ligt de kap boven op het koetswerk, wat het zicht naar achteren danig beperkt. In gesloten toestand valt dan weer op dat de kap wel een extra laagje geluiddempend materiaal zou kunnen gebruiken. Uiteraard zijn de personaliseringsmogelijkheden bijzonder uitgebreid, zowel voor het koetswerk als voor het interieur. Voor modeljaar 2021 kreeg de Cabrio opnieuw een facelift. De grootste veranderingen zijn deze keer de komst van een digitale tellerpartij, een actieve ophanging en een adaptieve cruisecontrol met stop-and-go-functie.
Wat de motoren betreft, zijn de diesels sinds 2020 uit het aanbod verdwenen, terwijl aan benzinezijde in 2022 de One met 102 pk werd geschrapt. Ook een manuele versnellingsbak is overigens niet meer van de partij. De Cooper doet dus voortaan dienst als instapversie met zijn 1.5-driecilinder van 136 pk. De Cooper S heeft recht op een 2-liter-viercilinder met 178 (of 163) pk, die enkel nog wordt overtroefd door de John Cooper Works met 231 pk. Voor de rest kunnen de liefhebbers gerust zijn: Cabrio of niet, de Mini rijdt nog altijd als een kart!
De Mini Cabrio is gelukkig helemaal trouw gebleven aan zijn filosofie. Rijplezier en een trendy karakter zijn dus nog altijd zijn belangrijkste troeven. De JCW doet daar nog indrukwekkende prestaties bovenop.