Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
In 2017 lanceerde Opel de tweede generatie van de Insignia, die bij die gelegenheid het toevoegsel ‘Grand Sport’ in zijn naam meekreeg, een verwijzing naar de slankere en elegantere coupélijn van het koetswerk, dat altijd vijf deuren telt. Voor het modeljaar 2021 onderging de grote Opel een grondige opfrisbeurt. Het opvallendste nieuws zijn de ledkoplampen, maar ook de hertekende bumpers springen in het oog. Ook de veiligheidsuitrusting werd bij die gelegenheid uitgebreid. Aan de binnenruimte werd niet getornd: die is nog altijd riant, met een zee aan beenruimte achterin. En de koffer is al even immens.
Deze Insignia is uiterst comfortabel, maar rijdt tegelijk een stuk lichtvoetiger dan de vorige generatie, al ligt de nadruk toch op nauwkeurigheid eerder dan op sportiviteit. Het motoraanbod kreeg evenzeer een update. Bij de diesels start het aanbod met de 1.5 Turbo D van 122 pk – een driecilinder, een gedurfde keuze in deze klasse. Meer power biedt de 2.0 Turbo D van 174 pk. Alle twee kunnen ze hun manuele zesbak inruilen voor een achttrapsautomaat. De sterkste diesel kan ook besteld worden als AWD. Aan benzinezijde is de basismotor meteen een 2.0-turbo van 200 pk, of zelfs 230 pk voor de sportief aangeklede GSi, die altijd over vierwielaandrijving beschikt. De benzines zijn standaard gekoppeld aan een negentrapsautomaat.
Met zijn riante lengte en zijn genereuze uitrusting wil de Opel Insignia Grand Sport zich van de massa onderscheiden. De ‘Sport’ uit zijn naam blijft in de meeste versies dode letter, maar het comfort is van een hoogstaand niveau. De 2.0 Turbo D lijkt binnen het onevenwichtig opgebouwde motorenpalet bijna een evidentie...