Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Porsche Taycan Sport Turismo 2025

  • In 2021 werd het Taycan-gamma uitgebreid met een break. Geen model voor verhuizers, maar veeleer een shooting brake, die meer aandacht geeft aan stijl dan aan functionaliteit. En inderdaad, de bagageruimte is slechts 446 liter groot met alle zitplaatsen beschikbaar, of 1.212 liter met de achterstoelen neergeklapt (en zelfs iets minder in de topversies). Samen met een kleine frunk van 84 liter voorin is dat amper iets beter dan in de berline, maar de toegang tot de achterkoffer is hier wel gemakkelijker, dankzij de achterklep. Bovendien biedt de breakversie van de Taycan achterin meer hoofdruimte dankzij zijn hogere plafond. Er zijn twee koetswerkversies: een verhoogde, ‘ge-SUV-iseerde’ variant (met kunststof koetswerkbescherming), Cross Turismo gedoopt, en een verlaagde, sportievere variant, Sport Turismo geheten.

    De ‘Cross’ heeft standaard vierwielaandrijving en wordt aangeboden in vier motorvarianten: de 4 met een piekvermogen van 476 pk, de 4S met 571 pk, de Turbo met 680 pk en Turbo S met 761 pk. De Sport maakt grotendeels gebruik van dezelfde aandrijvingen, behalve dat hij de 4 als instapversie vervangt door een achterwielaangedreven variant (zonder suffix) met 408 pk (gevoed door een 79,2kWh-batterij) of 476 pk (met Plus-batterij van 93,4 kWh). Daarnaast vult hij het aanbod ook nog aan met een qua looks en onderstel sportievere variant: de 598 pk sterke GTS met vierwielaandrijving. In alle gevallen zijn de prestaties verbluffend en de bediening (sturen, remmen) nauwkeurig en informatief. Het officiële rijbereik varieert van 432 tot 497 kilometer, afhankelijk van de versie.

    Deze 'Cross' en 'Sport' Turismo, elk met hun eigen stijl, zijn praktischer dan de berlineversie van de Taycan, louter en alleen door hun achterklep. De instapversie met achterwielaandrijving is al heel aangenaam en snel, maar alleen verkrijgbaar als 'Sport' en niet als 'Cross'.

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 408 pk
    • 565 km • 17.6 kWh/100km
    • 89 kWh • - kW (AC) • 270 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 544 pk
    • 535 km • 18.5 kWh/100km
    • 89 kWh • - kW (AC) • 270 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 605 pk
    • - km • - kWh/100km
    • 89 kWh • - kW (AC) • 270 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 884 pk
    • 608 km • 18.7 kWh/100km
    • 104.9 kWh • - kW (AC) • 320 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 952 pk
    • 605 km • 18.8 kWh/100km
    • 104.9 kWh • - kW (AC) • 320 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Porsche Taycan

Onze tests

Nieuws Porsche

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget