Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
De huidige Mégane Grandtour is sinds eind 2016 op de markt en kreeg in het voorjaar van 2020 een midlifefacelift. Die bracht enkele welkome updates met zich mee, zoals het verticale Easy Link-aanraakscherm in het interieur, dat zich veel sneller en gemakkelijker bedienen dan zijn voorganger. Achterin is de Grandtour ruimer dan de berline, die op een kortere wielbasis rust, en bovendien staat de rug van de achterbank schuiner: twee aspecten die het comfort ten goede komen. De koffer is niet de grootste in zijn klasse, maar de moduleerbaarheid is verzorgd, aangezien de voorste passagiersstoel een neerklapbare rugleuning heeft. Verder zien we slimmigheden zoals een in twee niveaus verstelbare vloer, bergvakken in de kofferwand of een compartimenteersysteem waarmee je de koffer in twee delen kunt opsplitsen.
Onderweg gedraagt de breakversie van de Mégane zich voorbeeldig en vertoont hij een goed compromis tussen comfort en wegligging – de langere wielbasis heeft hier niet echt negatieve gevolgen. De motoren neemt de Grandtour over van de berline, op de sportieve R.S. na. Ook de plug-inhybride E-Tech-aandrijflijn is met andere woorden van de partij. Door zijn lage CO2-uitstoot is deze versie fiscaal interessant voor ondernemingen – maar het laadvolume slinkt wel tot 379 liter door de komst van de batterij.
De Mégane Grandtour onderscheidt zich door zijn algemene comfort en erg doorgedreven geluiddemping, terwijl ook het rijgedrag niet hoeft onder te doen voor dat van de berline. Een aantrekkelijk aanbod in dit segment, zeker sinds de facelift, die de grootste pijnpunten heeft rechtgezet.