Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Seat Tarraco 2022

  • Niet meer beschikbaar
  • Net als zijn twee neefjes, de Skoda Kodiaq en de Volkswagen Tiguan Allspace, kan de in 2019 voorgestelde Seat Tarraco tot zeven inzittenden vervoeren, met dien verstande dat de twee (optionele) zitjes in de koffer voorbehouden zijn voor kinderen – zeker omdat het een hele klus is om helemaal achterin in- of uitgestapt te raken. Op de tweede rij is daarentegen ruimte in overvloed. In de versie met vijf zitplaatsen is de koffer van de Tarraco even groot als die van de Tiguan Allspace (760 liter), maar kleiner dan die van de Kodiaq (835 liter). Het dashboard oogt mooi en alles is netjes geassembleerd. De instrumenten kunnen worden vervangen door een multifunctioneel scherm van 10,25 duim en het infotainmentsysteem is inzake connectiviteit helemaal up-to-date.

    Rijden doet deze SUV evenwichtig en geruststellend, met ook aandacht voor het comfort. Vier motoren zijn verkrijgbaar: twee benzines en twee diesels, met vermogens van 150 tot 200 pk. De 245 pk sterke plug-inhybride die in 2021 als topversie aan het gamma werd toegevoegd, werd helaas het slachtoffer van de productieperikelen binnen de Volkswagen-groep en is tijdelijk (?) opnieuw uit de prijslijst verdwenen. Jammer, want net met die fiscaal voordelige stekkerversie wist de Tarraco het verschil te maken met zijn Skoda- en Volkswagen-tegenhangers…

    De Tarraco is een ruime en aangename middelgrote SUV, die qua verhouding prijs-uitrusting een beetje tussen zijn twee neefjes uit de Volkswagen-groep inzit. Helaas voor Seat kan hij zijn voornaamste troefkaart – een fiscaal aantrekkelijke stekkerversie – voorlopig niet uitspelen.

  • Benzine

    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 245 pk
    • 7.5 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

    Hybride benzine Plug-in

    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 245 pk
    • 1.6 l / 100 km
    • CO2: 37-47 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 245 pk
    • 1.6 l / 100 km
    • CO2: 37-47 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests Seat Tarraco

Onze tests

Nieuws Seat

Aanbevolen nieuwsberichten