Met een beetje vertraging kreeg de drieling Citroën Berlingo-Opel Combo-Peugeot Rifter er in 2020 een nakomertje bij, in de vorm van de Toyota ProAce City Verso. Net als zijn bloedbroeders bij Stellantis had de Japanner in 2024 dus ook recht op een update, die hem onder andere een nieuwe neus opleverde. De twee koetswerkversies – kort en lang, met respectievelijk vijf en zeven zitplaatsen – zijn ook bij Toyota verkrijgbaar, en twee zijdelingse schuifdeuren zijn standaard vanaf het basisniveau.
Het interieur blijft ook in de faceliftversie sterk verwant aan dat van zijn Stellantis-tegenhangers, met ook hier een zee aan ruimte en uitgebreide opbergmogelijkheden. De drie afzonderlijke stoelen op rij twee kunnen worden weggeklapt, waarna een volledig vlakke laadvloer vrijkomt. Het rijgedrag is logischerwijze niet anders dan bij zijn bloedbroeders: de ProAce City Verso biedt hetzelfde geslaagde compromis tussen comfort en dynamiek. Op motorvlak is de bestelbreak van Toyota nog steeds te krijgen met verbrandingsmotoren op benzine of diesel, in het eerste geval een 1.2 met 110 pk en in het tweede een 1.5-diesel (100 of 130 pk), met enkel een optionele automaat op de krachtigste versie. De update bracht ook eindelijk de 100% elektrische variant bij Toyota.
En toen waren ze al met vijf ... De Toyota ProAce City Verso is een doorslagje van de Citroën Berlingo, Fiat Doblo, Opel Combo en Peugeot Rifter. De keuze voor deze Toyota zal dan ook vooral een kwestie van smaak zijn, of van vertrouwen in de dealer. Temeer omdat deze pseudo-Japanner niet de goedkoopste van het vijftal is.