Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Toyota Supra 2024

  • Het heeft even geduurd – zeventien jaar om precies te zijn – maar in 2019 heeft Toyota een vijfde generatie Supra uit zijn hoed getoverd. Of moeten we zeggen: ‘uit de hoed van BMW gehaald’? Want in essentie is deze Supra niets meer dan een Z4 met hard dak en een Japanse kleedje. Al is dat misschien ietwat te kort door de bocht. Hoewel beide modellen mechanisch bijzonder gelijkend zijn, heeft Toyota toch een aantal accenten mogen en kunnen leggen die voor een zeker onderscheid zorgen met zijn BMW-donor.

    Oorspronkelijk oogstte de Supra wat kritiek omdat hij wat soepeler opgehangen was dan de BMW, maar Toyota past daar een mouw aan, wat hem voortaan wat sportiever maakt. En dat is nog niet alles: de langverwachte manuele versnellingsbak is eindelijk beschikbaar... weliswaar enkel voor de drieliter. Van die laatste is er ondertussen ook een Lightweight-versie, met een meer minimalistische uitrusting die een gewichtsbesparing oplevert (en het prijskaartje met bijna 4.000 euro doet dalen).

    De Supra is amusanter en performanter dan ooit, met een speels en sportief karakter dat hem niet alleen snel, maar ook plezant maakt. Ongeacht trouwens of je deze coupé hebt besteld met die fameuze drieliter-zes-in-lijn (340 pk) of de tweeliter-turbobenzine (258 pk) uit Beieren. Die laatste mist was karakter, maar legt voelbaar minder gewicht op de neus, zodat hij het evenwicht verbetert. Des te spijtiger dan ook dat ook het sperdifferentieel voorbehouden is aan de drieliter.

    De Supra is een getalenteerde rijmachine die zijn bestuurder tonnen rijplezier serveert, en zeker als drieliter aan temperament geen gebrek heeft. Kortom, een auto naar ons hart, ook al zit er nog altijd een beetje te veel BMW-DNA in.

  • Benzine

    • Automatisch met manuele modus
    • 258 pk
    • 7.1 l / 100 km
    • CO2: 161 g/km (WLTP)
    • 2 deuren
    • 2 zitplaatsen
    • Manueel
    • 340 pk
    • 8.8 l / 100 km
    • CO2: 198 g/km (WLTP)
    • 2 deuren
    • 2 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 340 pk
    • 8.1 l / 100 km
    • CO2: 183 g/km (WLTP)
    • 2 deuren
    • 2 zitplaatsen

Tests Toyota Supra

Onze tests

Nieuws Toyota

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget