De studie waarvan we hier de resultaten bespreken werd gevoerd door tien onderzoekscentra die zijn gelinkt aan vier universiteiten, waaronder de ULB. Onze collega’s van de Franstalige krant Le Soir mochten de eerste conclusies publiceren en ook wij achtten het opportuun om de resultaten te brengen. Het onderwerp zorgt namelijk voor heel wat discussie, vooral aan de vooravond van de verkiezingen in een maatschappij waar volgens de publieke opinie de verloning steeds ongelijker wordt verdeeld.
Inhoud
- Wat zegt de studie?
- De lessen die we eruit kunnen trekken
- Hoeveel salariswagens zijn er?
- Waarom het VAA lager ligt in 2019
- De Belg is vergroeid met zijn bedrijfswagen
- Cash for car of mobiliteitsbudget: wat is de beste oplossing?
- Het antwoord van de sector (FEBIAC)
Lees hier de volledige studie (Nederlandse samenvatting, volledige studie in het Frans) - Xavier May, Thomas Ermans en Nils Hooftman, "Bedrijfswagens: diagnostiek en uitdagingen van een fiscaal regime", Brussels Studies, nummer 133, online geplaatst op 25 maart 2019.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!