Het Frans-Duitse samenwerkingsproject voor batterijen, of de Airbus voor batterijen, heeft Benoît Potier (de ceo van Air Liquide) geïnspireerd. Hij zei dat hij de Franse regering ging spreken om de autoriteiten te overtuigen om hetzelfde te doen voor waterstof (en voor brandstofcellen). Hij is van plan om een Frans-Duitse samenwerking te “promoten” in het kader van een “wereldwijde” dynamiek. Hij zei vooral over waterstof dat “de jaren 2020 beslissend zullen zijn. Het is een van de oplossingen tegen de klimaatopwarming, omdat het een overvloedige en niet-vervuilende energiedrager is. Het is een potentiële markt van 2500 miljard dollar tegen 2050.” De uitdaging is groot, maar hij zal kunnen rekenen op de groene waterstofproductie. Bovendien storten gerenommeerde Duitse industriëlen zich op de technologie, zoals Audi en Bosch. Ze sluiten zich zo aan bij Hyundai, Mercedes en Toyota die al actief zijn in het domein.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!