Tesla’s CEO is razend. In een intern rapport dat vorige week uitlekte toont hij aan dat twee derde van alle klachten die tegen het merk zijn neergelegd bij de NHTSA, de Amerikaanse verkeersveiligheidsorganisatie, vals zijn. Wie meent op de hoogte te zijn van een belangrijk veiligheidsgebrek aan een auto, zoals bijvoorbeeld de Takaka-airbags, kan een klacht neerleggen bij deze overheidsinstantie. Maar iemand zou van die mogelijkheid misbruik hebben gemaakt.
Uit Australië
Honderden klachten bij de NHTSA zouden zijn terug te leiden tot één enkele persoon, die leeft in… Australië. Deze “bezorgde burger”, zoals hij zichzelf noemt, voegde bij zijn beschuldigingen telkens foto’s van verongelukte Tesla’s, die hij had opgevist op veilingwebsites. Hoewel de valsheid van deze klachten niet moet worden aangetoond, hebben ze een negatief effect op het merk. Ze zouden bijvoorbeeld een potentiële klant kunnen tegenhouden, zelfs al vertellen heel veel Tesla-eigenaars online hoe tevreden ze zijn met hun auto.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!