Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model BMW i7 2025

  • Naast de diesel- en de plug-inhybrideversies bestaat er van de nieuwste 7-Reeks ook deze volledig elektrische variant. Esthetisch gezien is er haast geen verschil en het interieur is net zo chic als dat van de reguliere 7-Reeks, met als enige onderscheid een twee- in plaats van driespakig stuurwiel. Voor het overige zijn het comfort en het raffinement identiek, met ook hier een optioneel reuzenscherm dat uit de dakhemel valt om de achterpassagiers onder te dompelen in een heuse bioscoopsfeer.

    De i7 xDrive60 wordt aangedreven door twee elektromotoren, die 544 pk en 745 Nm naar de vier wielen sturen. In 2023 werd het gamma uitgebreid met een M70 xDrive, met 660 pk en maar liefst 1.000 Nm, en met de achterwielaangedreven ‘instapversie’ eDrive50, die nog altijd goed is voor 455 pk en 650 Nm.  De batterij van 101 kWh netto verleent de i7 xDrive60 een theoretisch rijbereik tot 625 kilometer, maar reken in reële omstandigheden op iets minder dan 500 kilometer. De batterij laadt op met een wisselstroomvermogen (AC) van 11 kW en tot 195 kW bij gelijkstroom (DC). Dit imposante en zware pack vreet aan de bagageruimte (met 40 liter minder dan in de dieselversie en 25 minder dan in de benzinehybrides) en maakt het rijgedrag wat plomper. Ondanks de (standaard) achterwielsturing en (optionele) actieve rolcontrole is dit 2,7 ton zware elektrische bakbeest minder dynamisch dan de 7-Reeks in benzinehybride of dieselversie, die respectievelijk 260 en 460 kg lichter zijn.

    Hoewel hij wat bagageruimte en een beetje dynamiek moet prijsgeven ten opzichte van de klassieke 7-Reeks, is deze BEV het summum van hoogwaardige elektrische mobiliteit. Maar de prijs is al even hoogwaardig, vooral met de opties.

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 456 pk
    • 609 km • 19.2 kWh/100km
    • 105.6 kWh • - kW (AC) • 195 kW (DC)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 660 pk
    • 559 km • 20.8 kWh/100km
    • 105.6 kWh • - kW (AC) • 195 kW (DC)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 544 pk
    • 623 km • 18.5 kWh/100km
    • 105.6 kWh • - kW (AC) • 195 kW (DC)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests BMW I7

Onze tests

Nieuws BMW

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget