Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
De C4 Picasso, die dateert uit 2013 en in 2016 een facelift kreeg, veranderde in 2018 van naam en heet nu Spacetourer. Maar alleen de naam veranderde, voor de rest bleef alles bij het oude. De korte versie is al even niet meer verkrjgbaar, zodat enkel de lange Grand-versie overbleef, desgewenst met zeven zitplaatsen. De grote glasoppervlakken en de panoramische voorruit zorgen voor een heldere sfeer. De uitrusting is aangepast aan de hedendaagse trends. Zo bedien je de voornaamste functies (onder meer klimaatregeling en audio) met een aanraakscherm van 7 duim, dat tegen meerprijs kan worden vervangen door een personaliseerbaar exemplaar van 12 duim. Het oogt allemaal wel mooi, maar qua gebruiksgemak is het verre van optimaal.
Als de auto is uitgerust met elektrisch verstelbare voorstoelen, dan heeft de passagier recht op een heuse relaxfauteuil met een elektrisch bedienbare voetensteun. Achterin is voldoende plaats, maar de drie afzonderlijk verschuif- en kantelbare stoelen missen steun. Bovendien laten ze zich niet zo makkelijk neerklappen. De stoelen van de tweede rij kunnen worden opgeklapt om makkelijker te kunnen instappen naar de derde zitrij. Het motorpalet bestaat aan benzine enkel uit de 1.2 PureTech van 130 pk; dieselrijders hebben de keuze tussen de 1.5 BlueHDi van 130 pk en de 2.0 BlueHDi van 160 pk. Het rijgedrag biedt een mooi compromis tussen comfort en dynamiek, ondanks een uitgesproken zijwindgevoeligheid.
De Grand C4 Spacetourer weet hoe hij zijn passagiers in de watten moet leggen: hij is ruim, comfortabel en stil. Bij de benzines is er enkel nog de aangename 1.2 PureTech van 130 pk, veelrijders zijn prima gediend met de zuinige en koppelrijke 1.5 BlueHDi.