Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
De huidige i10 dateert van 2019, maar onderging in 2023 een lichte facelift. De Koreaanse stadsauto biedt ondanks zijn bescheiden formaat – hij is slechts 3,67 meter lang – toch een aantrekkelijke beenruimte achterin, waardoor ook daar twee volwassenen meekunnen (de plek in het midden is louter voor kinderen). Ook een kofferinhoud van 252 liter is lang niet slecht. Op het vlak van infotainment toont de i10 zich bijzonder bijdetijds. Zo pakt hij afhankelijk van het uitrustingsniveau uit met een aanraakscherm van 8 duim, allerhande onlinediensten, Apple CarPlay en Android Auto, een inductielader en een achteruitrijcamera. Ook het aanbod aan rijhulpmiddelen is indrukwekkend, en werd bij de facelift trouwens nog uitgebreid.
De i10 vertoont een plezierig rijgedrag dat vooral tot zijn recht komt op bochtige wegen of in de stad. Ook de stabiliteit op snelwegen is voorbeeldig voor een auto van dit formaat. Het rijgedrag wordt nog verder aangescherpt in de N Line-uitvoering, die naast een sportievere aankleding een andere chassisafstelling krijgt. Er zijn twee driecilindermotoren beschikbaar. De atmosferische 1.0 met 67 pk zet bescheiden prestaties neer, en al helemaal met de optionele gerobotiseerde vijfversnellingsbak. Heel wat kwieker is de 1.0 T-GDi, die dankzij een turbo 100 pk uit hetzelfde motorblok perst.
Hyundai bevestigt zijn vertrouwen in het segment van de kleine stadsauto’s met deze i10. De goedkoopste in deze klasse is hij zeker niet, maar ter compensatie pakt hij uit met een uitgebreide standaarduitrusting. Bovendien ziet hij er leuk uit en is hij binnenin ruimer dan je zou kunnen denken.