Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model KGM Korando 2021

  • Niet meer beschikbaar
  • De huidige Korando kwam eind 2019 op de markt, en pakt uit met een prettige look en een verzorgd interieur dat ook qua technologie mee is met zijn tijd: het multimediasysteem is modern en als optie zijn digitale instrumenten verkrijgbaar. De koffer zit qua volume op een goed niveau voor dit segment, maar kampt met een hoge laaddrempel. De moduleerbaarheid is uiterst klassiek – van een verschuifbare achterbank is hier bijvoorbeeld geen sprake. Al hebben de achterste inzittenden geen reden tot klagen, want zij beschikken over een zee aan ruimte.

    Het rijgedrag is gezond en geruststellend te noemen, en op dat vlak benadert de Korando stilaan de betere concurrenten in dit segment, hoewel zijn ophanging aan de stugge kant is voor een SUV. De veiligheidsuitrusting is in elk geval up-to-date en omvat onder meer een autonome noodremfunctie, een actieve spoorassistent en verkeersbordherkenning, allemaal standaard vanaf het basisniveau. Sinds de elektrische variant en de dieselmotor uit het aanbod verdwenen zijn, is de Korando enkel nog verkrijgbaar met de 1.5 T-GDi op benzine van 163 pk. Vierwielaandrijving via een gestuurde koppeling blijft wel mogelijk, net als een automaat. Die komt van de Japanse specialist Aisin en doet het over het algemeen goed.

    Aan de scherpe prijs die de Korando altijd al droeg, voegt de huidige generatie nog andere argumenten toe, zoals een degelijke afwerkingskwaliteit, een riante binnenruimte en een overtuigend onderstel. Kortom, dit is een mooi én origineel alternatief voor de gevestigde waarden in deze klasse. Jammer wel dat de zuinige diesel werd afgevoerd.

  • Diesel

    • Automatisch met manuele modus
    • 136 pk
    • 6.3 l / 100 km
    • CO2: 164 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 136 pk
    • 6.3 l / 100 km
    • CO2: 164 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

    Benzine

    • Manueel
    • 163 pk
    • 8.1 l / 100 km
    • CO2: 185 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 163 pk
    • 7.6 l / 100 km
    • CO2: 175 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 163 pk
    • 8.1 l / 100 km
    • CO2: 185 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 163 pk
    • 8.5 l / 100 km
    • CO2: 197 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 163 pk
    • 8 l / 100 km
    • CO2: 182 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 163 pk
    • 8.1 l / 100 km
    • CO2: 185 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 163 pk
    • 8 l / 100 km
    • CO2: 182 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 163 pk
    • 7.6 l / 100 km
    • CO2: 175 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 163 pk
    • 7.6 l / 100 km
    • CO2: 175 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 163 pk
    • 8.1 l / 100 km
    • CO2: 185 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests KGM Korando

Onze tests

Nieuws KGM

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget