Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Peugeot Rifter 5d 2023

  • Niet meer beschikbaar
  • Citroën heeft zijn ë-Berlingo, Fiat zijn E-Doblo, Opel zijn Combo Electric en bij Peugeot heet de volledig elektrische uitvoering van zijn bestelbreak e-Rifter. Net als zijn broers bracht de laatste facelift (eind 2023) zowel technische verbeteringen als een opgewaardeerd interieur. De elektromotor ontwikkelt nog steeds 136 pk, naargelang van het gekozen rijprogramma, wat volstaat om deze elektrische bestelbreak in 11,2 seconden naar 100 km/u te stuwen. Door de toevoeging van een warmtepomp raakt de e-Rifter in theorie nu 320 kilometer ver (WLTP).

    Opladen kan gewon aan een klassiek stopcontact, maar dan heb je veel geduld nodig. Goed om te weten is dat de e-Rifter bij ons altijd voorzien is van een intelligente driefasenlader van 11 kW, die in staat is om een lege batterij in 5 uur weer helemaal te vullen aan een overeenkomstig laadpunt. Onderweg snelladen kan tot 100 kW; dan moet je op een halfuurtje rekenen om het peil weer van 10 naar 80 procent te brengen. Kortom, identiek dus aan zijn Stellantis-neven, waarvan de e-Rifter zich voornamelijk onderscheidt door zijn bestuurderspost (met dat omstreden kleine stuurwiel) en door zijn cross-overlook, dankzij een licht verhoogde bodemvrijheid en de nodige zwarte kunststof elementen. Er bestaat ook een lange versie en door de netjes geïntegreerde batterij blijft het praktische nut van het laadruim een troef.

    Het verhaal van de e-Rifter leest als dat van de vroegere versies met verbrandingsmotor (die zijn hier niet verkrijgbaar): qua techniek of functionaliteit is er geen verschil met zijn neven bij Citroën, Fiat of Opel, maar de verpakking errond is wat stoerder en trendyer. Daarmee is de Peugeot de stijlvolste... maar ook de duurste van de bende.

  • Diesel

    • Manueel
    • 102 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 155-165 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 131 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 155-165 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 131 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 155-165 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 131 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 155-165 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

    Benzine

    • Manueel
    • 110 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 155-165 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests Peugeot Rifter

Onze tests

Nieuws Peugeot

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget