De Britten makken het zichzelf gemakkelijk wat betreft de CO2-normen door simpelweg die van de Europese Unie over te nemen na de Brexit. En dat is een goede zaak, want dankzij deze legislatieve continuïteit moeten de constructeurs zich niet buigen over nieuwe reglementeringen en kan de verkoop van elektrische auto's in het Verenigd Koninkrijk nog steeds worden gestimuleerd. Bovendien vergemakkelijkt het de transit binnen de eilandengroep, aangezien Noord-Ierland wel nog deel uitmaakt van de EU en dus ook onze regels volgt.
Versoepelde normen voor kleinere constructeurs
Er zijn wel enkele uitzonderingen bij gekomen. De kleine constructeurs die minder dan 10.000 auto's per jaar verkopen in Europa, inclusief het VK, krijgen op het Britse grondgebied versoepelde normen. Zij die midner dan 1.000 auto's verkopen per jaar in het Verenigd Koninkrijk worden zelfs gevrijwaard van de regelgeving. Een beslissing die steek houdt, gezien het aantal kleine Britse constructeurs als Eagle of Twisted.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!