Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
De Fengon 7 is het vlaggenschip van DFSK. Een luxe-SUV waarbij de weldaad niet alleen moet komen van de (standaard) elektronische bling, maar evenzeer van het zitcomfort. Zoals het achtervoegsel enigszins weggeeft, pas je binnen deze 4,9 meter lange, 1,9 meter brede en 1,8 meter hoge vierwielaandrijver tot 7 inzittenden. Of je laat de kofferzitjes voor wat ze zijn, zodat je kan profiteren van de 450 liter aan stouwmogelijkheden. De instrumenten en de multimedia-interface worden elk gepresenteerd op een scherm van 12,3 duim, zij het dat dat laatste beduidend minder geavanceerd is dan je in dit segment mag verwachten.
Vierwielaandrijving is standaard en wordt geleverd door BorgWarner. De zestrapsautomaat is dan weer van Aisin en zit gekoppeld aan een 2 liter grote viercilinder-turbobenzine van 231 pk en 355 Nm. Da’s alleszins genoeg vermogen om deze Fengon 7 vlot vooruit te helpen. De MacPhersons vooraan en de meerarmige as achteraan zorgen ondertussen voor een deugdelijk weggedrag, waarbij de nadruk echter ligt op comfort. Niet onbelangrijk: de Fengon 7 mag tot 2,5 ton trekken. De keerzijde van de medaille is dat je zowel fiscaal als aan de pomp gestraft wordt, met een gemiddeld normverbruik van 9,2 l/100 100 km en de daarbij horende CO2-uitstoot van 218 g/km. Een meerkost die boven op de toch al niet onaardige basisprijs komt.
De Fengon 7 schiet zijn doel wat voorbij. Ja, je koopt een hoop luxe en comfort en, inderdaad, het is een ruime zevenzitter met terreincapaciteiten. Alleen mikt DFSK op een enigszins koopkrachtig publiek, dat er wellicht geen graten inziet nog wat meer te betalen voor een beter bekende en/of modernere SUV van hetzelfde kaliber.