Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Peugeot 408 2022

  • Niet meer beschikbaar
  • Peugeot mengt verschillende genres door elkaar met deze nieuwe 408, een ‘berline-coupé-cross-over’ die is afgeleid van de 308, waarvan hij ook het dashboard en het stijlvolle interieurmeubilair overneemt. Het model is echter verhoogd en de langere wielbasis biedt veel meer ruimte voor de achterpassagiers. Dat komt omdat de 408 ook in China wordt verkocht, waar beenruimte achterin een prioriteit is. De toegang tot de bagageruimte wordt vergemakkelijkt door de grote achterklep. De hybrideversies verliezen echter 65 liter aan laadvolume door de grote accu onder de vloer.

    Onder de motorkap geen diesel, maar een benzinemotor (1.2 turbo met 130 pk) en twee plug-inhybride aandrijfgehelen (180 of 225 pk), die een drukgevoede 1.6 op benzine combineren met een elektromotor. Hun 12,4 kWh-batterij biedt in theorie een volledig elektrisch rijbereik van 63 kilometer (tot 135 km/u). Tegen eind 2023 wordt ook een volledig elektrische versie verwacht. Tijdens het rijden is het ophangingscomfort een uitgesproken kwaliteit, evenals de controle van rolbewegingen in bochten. Maar het stuur is weinig communicatief en de automatische versnellingsbak wordt niet graag gebruuskeerd, zeker niet in de hybrideversies.

    Het is duidelijk dat de 408 zich onderscheidt van de massa, met zijn gemengde stijl, een cocktail van sedan en SUV. Anderzijds is zijn weggedrag minder dynamisch dan zijn uiterlijk doet vermoeden. De auto laat zich vooral waarderen om zijn comfortabele schokdemping en zijn chique interieur met zorgvuldig geselecteerde materialen. Al bij al is dit een originele auto die aangenaam is om mee te leven.

  • Benzine

    • Automatisch met manuele modus
    • 130 pk
    • 6 l / 100 km
    • CO2: 136-156 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

    Hybride benzine Plug-in

    • Automatisch met manuele modus
    • 181 pk
    • 1.1 l / 100 km
    • CO2: 26-30 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 225 pk
    • 1.2 l / 100 km
    • CO2: 26-30 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests Peugeot 408

Onze tests

Nieuws Peugeot

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget